Τη μία Δευτέρα άνοιγαν σαμπάνιες και την επόμενη κερνούσαν καφέ της παρηγοριάς... Για την κατασκευαστική κοινοπραξία της σήραγγας των Τεμπών ο λόγος, η οποία προχώρησε σε εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων, επικαλούμενη τη διακοπή της χρηματοδότησης του έργου αλλά και τα μειωμένα έσοδα λόγω του κινήματος άρνησης πληρωμής των διοδίων.
Μάλιστα οι απολύσεις ήρθαν λίγες μόνο μέρες μετά την τελετή διάνοιξης της μεγαλύτερης σήραγγας των Βαλκανίων, όπου προφανώς οι εργαζόμενοι και υποψήφιοι απολυμένοι χρησιμοποιήθηκαν ως ντεκόρ. Συνολικά 250 άτομα (υπάλληλοι έως προχθές μιας εκ των τριών εταιρειών που συγκροτούν την κοινοπραξία) πήραν στα χέρια τους το χαρτί της απόλυσης, ενώ έχουν μειωθεί σημαντικά οι εργασίες σε όλα τα «μέτωπα» του έργου, χωρίς να αποκλείονται και περαιτέρω απολύσεις.
Σύμφωνα με την παραχωρησιούχο εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», η εξέλιξη θα έπρεπε να θεωρείται αναμενόμενη, μετά τη διακοπή της χρηματοδότησης του έργου από τις τράπεζες (από τον Νοέμβριο του 2010), οι οποίες θεωρούν το έργο μη βιώσιμο, γεγονός που «πρωτίστως» -σύμφωνα με την εταιρεία- αποδίδουν «στη μείωση των εσόδων από τα διόδια λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας και της συνεχιζόμενης και αδικαιολόγητης άρνησης πληρωμής διοδίων (κυρίως από τους επαγγελματίες) καθώς και στη μη εφαρμογή της συμβατικά προβλεπόμενης αύξησης διοδίων στις αρχές του έτους».
Σημειώνεται ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο για την αποπληρωμή οφειλών της ελληνικής πολιτείας και τη συνέχιση των μεγάλων δημόσιων έργων. Πάντως η εταιρεία προσπαθεί να χρυσώσει το χάπι προς τους εργαζομένους, κάνοντας λόγο για «βραχυπρόθεσμα μέτρα περιορισμού των ρυθμών εκτέλεσης των εργασιών», παρέχοντας τη διαβεβαίωση προς τους απολυμένους πως «όταν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο και εξασφαλιστεί η συνέχιση της τραπεζικής χρηματοδότησης, οι εργαζόμενοι θα επαναπροσληφθούν, ώστε τα εργοτάξια να λειτουργήσουν σε πλήρη ανάπτυξη για την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου».
enet.gr