Νέα 7θέσια και 9θέσια ταξί προωθεί το υπουργείο Μεταφορών. Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο προωθείται σειρά αλλαγών που αφορούν τα ταξί.
Συγκεκριμένα οι αλλαγές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
-Νομοθετική πρωτοβουλία για τη δημιουργία νέων τύπων ταξί (7-θέσια, 9-θέσια) και ταξί με λιγότερα διακριτικά και διαφορετικό κόμιστρο, για κάλυψη διαφορετικών αναγκών
-Μέχρι τώρα απαγορευόταν με νόμο η έκδοση νέων αδειών. Πλέον δίνεται η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών. Για το άνοιγμα και την αξιόπιστη πρόσβαση στην άδεια, εισάγεται αντικειμενικό και διαφανές σύστημα, με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία και μαθηματικός τύπος καθορίζει αντικειμενικά τον απαιτούμενο αριθμό αδειών με βάση τις ανάγκες κάθε περιοχής (πληθυσμός και τουριστική κίνηση). Νέες άδειες εκδίδονται, με αντικειμενικά κριτήρια.
-Μέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν η αλλαγή έδρας σταταξί. Πλέον δίνονται εναλλακτικές λύσεις για την περιοχή λειτουργίας τους.
-Σύμφωνα με το υφιστάμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς, άδεια ταξί μπορούσαν να αγοράζουν μόνο φυσικά πρόσωπα - κάτοχοι άδειας οδηγού ταξί, μόνο δύο άδειες ανά φυσικό πρόσωπο, ενώ μπορούσαν να συσταθούν μόνον ιδιότυπες Εταιρείες Ιδιοκτητών Ταξί. Πλέον αίρεται κάθε περιορισμός και εταιρείες οποιασδήποτε μορφής (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ) μπορούν να αγοράσουν άδειες ταξί έως το 5% του συνολικού αριθμού αδειών στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη και 10 % σε άλλες περιοχές.
Σημειώνεται ότι σε όλα τα κράτη της Ε.Ε. ο αριθμός των ταξί κυμαίνεται από 1,3 έως 2 ανά 1.000 κατοίκους.
Ο δείκτης που επιλέχθηκε για την Ελλάδα είναι σαφώς μεγαλύτερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (2,5 ΤΑΞΙ ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα, 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την υπόλοιπη Ελλάδα).
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σχετικός δείκτης στη Ρώμη είναι 2,1/1.000 κατοίκους, στο Βερολίνο 2/1.000, στο Μιλάνο 1,6/1.000, στις Βρυξέλλες 1,5/1.000, στη Στουγκάρδη 1,3/1.000. Η Ελλάδα βρίσκεται σαφώς πιο πάνω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε ό,τι αφορά στον αριθμό των ταξί.
real.gr
Συγκεκριμένα οι αλλαγές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
-Νομοθετική πρωτοβουλία για τη δημιουργία νέων τύπων ταξί (7-θέσια, 9-θέσια) και ταξί με λιγότερα διακριτικά και διαφορετικό κόμιστρο, για κάλυψη διαφορετικών αναγκών
-Μέχρι τώρα απαγορευόταν με νόμο η έκδοση νέων αδειών. Πλέον δίνεται η δυνατότητα έκδοσης νέων αδειών. Για το άνοιγμα και την αξιόπιστη πρόσβαση στην άδεια, εισάγεται αντικειμενικό και διαφανές σύστημα, με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία και μαθηματικός τύπος καθορίζει αντικειμενικά τον απαιτούμενο αριθμό αδειών με βάση τις ανάγκες κάθε περιοχής (πληθυσμός και τουριστική κίνηση). Νέες άδειες εκδίδονται, με αντικειμενικά κριτήρια.
-Μέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν η αλλαγή έδρας σταταξί. Πλέον δίνονται εναλλακτικές λύσεις για την περιοχή λειτουργίας τους.
-Σύμφωνα με το υφιστάμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς, άδεια ταξί μπορούσαν να αγοράζουν μόνο φυσικά πρόσωπα - κάτοχοι άδειας οδηγού ταξί, μόνο δύο άδειες ανά φυσικό πρόσωπο, ενώ μπορούσαν να συσταθούν μόνον ιδιότυπες Εταιρείες Ιδιοκτητών Ταξί. Πλέον αίρεται κάθε περιορισμός και εταιρείες οποιασδήποτε μορφής (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ) μπορούν να αγοράσουν άδειες ταξί έως το 5% του συνολικού αριθμού αδειών στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη και 10 % σε άλλες περιοχές.
Σημειώνεται ότι σε όλα τα κράτη της Ε.Ε. ο αριθμός των ταξί κυμαίνεται από 1,3 έως 2 ανά 1.000 κατοίκους.
Ο δείκτης που επιλέχθηκε για την Ελλάδα είναι σαφώς μεγαλύτερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (2,5 ΤΑΞΙ ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα, 2 ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την υπόλοιπη Ελλάδα).
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σχετικός δείκτης στη Ρώμη είναι 2,1/1.000 κατοίκους, στο Βερολίνο 2/1.000, στο Μιλάνο 1,6/1.000, στις Βρυξέλλες 1,5/1.000, στη Στουγκάρδη 1,3/1.000. Η Ελλάδα βρίσκεται σαφώς πιο πάνω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες σε ό,τι αφορά στον αριθμό των ταξί.
real.gr