Αντίδοτο στην οικονομική κρίση το κίνημα «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» προτρέπει τους Έλληνες να καταναλώνουν προϊόντα εγχώριας παραγωγής, αλλά και τους επιχειρηματίες να κάνουν πιο ανταγωνιστικά τα αγαθά που προσφέρουν.
Με σύνθημα «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» προτρέπονται οι καταναλωτές να επιλέγουν και να προτιμούν εγχώρια προϊόντα, ώστε να μείνουν τα χρήματα στην αγορά και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις .
Σε μια εποχή που καταναλώνουμε σκόρδα από Ισπανία, κρεμμύδια από Ινδία, αρακά από Βουλγαρία, αγκινάρες από Αίγυπτο, μανιτάρια από Πολωνία, σιτάρι από Ουκρανία, Καναδά, Αμερική, κρασί από Αυστραλία, Ν. Ζηλανδία, Χιλή, Ν. Αφρική, ντομάτες νωπές ή μεταποιημένες από Τουρκία, Βέλγιο, Γαλλία, Σκόπια, πατάτες όλων των ειδών από Τουρκία, Αίγυπτο, Συρία, λεμόνια από Αργεντινή, τυριά από Ολλανδία, Γαλλία, υποδήματα από Κίνα… Και η λίστα με τα εισαγόμενα προϊόντα στη χώρα μας δεν έχει τελειωμό! Έχουμε, στην κυριολεξία, κατακλυστεί από αυτά.
Προτροπή στους Έλληνες να καταναλώνουν προϊόντα εγχώριας παραγωγής, αλλά και στους επιχειρηματίες να κάνουν τα αγαθά που προσφέρουν πιο ανταγωνιστικά απευθύνει το κίνημα πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» ως αντίδοτο στην κρίση!
Το βασικό σύνθημα του κινήματος είναι «Ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά» και στόχος του η αλλαγή των συνηθειών μας και η στήριξη της ελληνικής οικονομίας. Τρία ρήματα που εμπεριέχουν τα βασικά προϊόντα που παράγει η χώρα μας και την καθημερινότητά μας…
Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα κίνημα που προωθεί κάτι πολύ απλό, σχεδόν αυτονόητο: Τη στήριξη των προϊόντων του τόπου μας, αυτό δηλαδή που «ξεχάσαμε» εδώ και μερικές δεκαετίες. Όπως αναφέρουν τα χιλιάδες μέλη του κινήματος, «φθάσαμε να εισάγουμε τα πάντα κι από παντού και να ενισχύουμε έτσι τις πρακτικές αισχροκέρδειας των μεγάλων παγκόσμιων εταιρειών».
Το κίνημα, το οποίο έχει ζωή μόλις 6 μήνες και ξεκίνησε με πρωτοβουλία 100 επιφανών Ελλήνων, δεν εγγράφει μέλη. Ωστόσο έχει ήδη δημιουργήσει παραρτήματα σε είκοσι δύο πρωτεύουσες νομών και σκοπεύει να δημιουργήσει παραρτήματα σε κάθε νομό, σε όλη την Ελλάδα.
Στα παραρτήματα συμμετέχουν τόσο οι δημοτικές αρχές όσο και οι τοπικοί φορείς, δημιουργώντας πυρήνες στη δική τους τοπική κοινωνία που προσβλέπουν στην ενίσχυση των τοπικών προϊόντων, των εμπορικών καταστημάτων και υπηρεσιών. Είναι εντυπωσιακό ότι σε γκρουπ που δημιουργήθηκε στο facebook, με τίτλο «Επιλέγουμε ελληνικά προϊόντα», τα μέλη έχουν ξεπεράσει ήδη τα 4.500!
metrogreece