Το αυτοκίνητο παρκάρει μόνο του
Το πιο σύγχρονο πάρκινγκ στην Ευρώπη εγκαινιάστηκε στον Αγιο Παντελεήμονα, στην πιο υποβαθμισμένη γειτονιά της Αθήνας.
Το ρομποτικό πάρκινγκ είναι η νέα ευρωπαϊκή τάση που εφαρμόζεται στα αστικά πυκνοκατοικημένα κέντρα. Είναι ένας μηχανισμός ελληνικής κατά 40% τεχνολογίας σε συνεργασία με ιταλική εταιρεία. Οι πέντε έλληνες μηχανικοί δουλεύουν εδώ και δέκα χρόνια πάνω στην ιταλικής προέλευσης τεχνογνωσία, αναλύοντας το σύστημα, κάνοντας επεμβάσεις στο μηχανολογικό και ηλεκτρονικό μέρος, προσαρμόζοντάς τα στα ελληνικά δεδομένα.
Στεγάζεται σε ένα απόλυτα εργονομικό κτίριο, σε 13 ορόφους (εννέα επάνω και τέσσερις υπόγειους) και έχει χωρητικότητα 180 αυτοκινήτων. Στο ισόγειο υπάρχει σύστημα αισθητήρων, το οποίο μετράει διαστάσεις αυτοκινήτου και αναλόγως η ρομποτική πλατφόρμα με τη βοήθεια των δύο ασανσέρ, που λειτουργούν με εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες, επιλέγει τον κατάλληλο όροφο. Ολες οι πληροφορίες πηγαίνουν στον κεντρικό υπολογιστή, από όπου γίνεται αυτόματη διαχείριση του συστήματος. Τυχόν επιπλοκές του συστήματος είναι δυνατόν να διορθωθούν από απόσταση μέσω Διαδικτύου, καθώς το σύστημα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο. Στον τελευταίο όροφο η ιδιοκτήτρια εταιρεία «Νέα Εποχή Α.Ε.» προγραμματίζει την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών για εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ το έργο επιδοτήθηκε κατά 40% από τον αναπτυξιακό νόμο 3299/04 για την πράσινη ανάπτυξη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» ο πελάτης λαμβάνοντας την κάρτα του τοποθετεί το αυτοκίνητο σε ένα στροφείο (περιστρεφόμενη πλατφόρμα), το κλειδώνει και φεύγει. Στη συνέχεια ενεργοποιείται ο ρομποτικός μηχανισμός, που παραλαμβάνει το αυτοκίνητο και ανάλογα το τοποθετεί σε όροφο. Το ίδιο ισχύει και για την αναχώρηση του αυτοκινήτου. Σήμερα ο πελάτης πληρώνει μηνιαίως 130 ευρώ.
Στόχος της επιχείρησης είναι να μειώσει το αντίτιμο στα 100 ευρώ το 2012. Η πρώτη ώρα στοιχίζει πέντε ευρώ και κάθε επόμενη ώρα 0,50 λεπτά. Είναι αρκετά φθηνότερο από τα συνηθισμένα πάρκινγκ και λίγο ακριβότερο από την ελεγχόμενη υπαίθρια στάθμευση του Δήμου Αθηναίων.
Ο Δ. Οικονομόπουλος, μόνιμος πελάτης του πάρκινγκ, μας λέει: «Στην αρχή το αντιμετώπισα με επιφύλαξη, αλλά στη συνέχεια διαπίστωσα πολλά οφέλη. Αφ' ενός, είναι φθηνότερο και αφ' ετέρου κλειδώνω το αμάξι μου αφήνοντας μέσα πορτοφόλι μέχρι και υπολογιστή, χωρίς καμία ανησυχία, ενώ παραμένει καθαρό και δεν παθαίνει καμιά ζημιά».
Το κόστος κατασκευής ενός τέτοιου γκαράζ μπορεί να είναι μεγαλύτερο από των συμβατικών, ωστόσο υπάρχει μεγάλο κέρδος από την πλήρη έλλειψη ζημιών εξαιτίας ατυχημάτων.
Μάλιστα σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και πόλεις κατασκευάζονται το τελευταίο διάστημα ανάλογα πάρκινγκ ακόμη και σε υφιστάμενα κτίρια, αφού η αντίληψη της τοπικής αυτοδιοίκησης στη βόρεια Ευρώπη είναι όχι αυτοκίνητα στο δρόμο. Σε κάποιες μάλιστα, ο πελάτης θα επωφελείται και από δωρεάν χρήση ποδηλάτου, ώστε να φτάνει στον τελικό του προορισμό οικολογικά. Πόλεις όπως το Μιλάνο και το Αμστερνταμ, χρησιμοποιούν τέτοιου είδους ρομποτικά πάρκινγκ στο ιστορικό τους κέντρο, ακόμα και σε παλαιά διατηρητέα κτίρια και πιλοτές πολυκατοικιών. Ετσι, τα ρομποτικά πάρκινγκ κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Ο Αλ. Παπαϊωάννου, πρόεδρος του δ.σ., της εταιρείας, εξηγεί ότι σκόπιμα διάλεξαν μια υποβαθμισμένη και πυκνοκατοικημένη περιοχή όπως αυτή του Αγίου Παντελεήμονα: «Φύγαμε από τη λογική της παραβατικότητας και του υποβαθμισμένου, καθώς η ανάπτυξη είναι αυτή που θα βοηθήσει την περιοχή να απαλλαχθεί από το πρόβλημα. Αλλωστε, είναι κάτι που το διαπιστώσαμε και στην πράξη αφού τριγύρω μας έχουν ανοίξει μέσα στους δύο μήνες της λειτουργίας μας αρκετά μαγαζιά. Μόνο η αστυνόμευση δεν λύνει το πρόβλημα. Οφείλω ακόμη να τονίσω ότι η νέα δημοτική αρχή της Αθήνας, αναγνωρίζοντας τον πρωτοποριακό ρόλο που έχει το συγκεκριμένο έργο για την ανάπτυξη της περιοχής, έχει σταθεί αρωγός για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος παρουσιάζεται στην εύρυθμη λειτουργία του σταθμού».
Ο πρόεδρος της εταιρείας τονίζει ότι στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα τελειοποιημένο σύστημα διαχείρισης οχημάτων που θα λειτουργεί αυτόματα με οπτικές και φωνητικές οδηγίες: «Μπορεί να χάνονται θέσεις εργασίας αφού μόνον 5 άτομα καλύπτουν τις τρεις βάρδιες, αλλά από την άλλη η ανάπτυξη και η παραγωγή προϊόντων υψηλής τεχνολογίας από ελληνικές εταιρείες δημιουργούν πολλαπλές θέσεις και κυρίως πρωτότυπα εξαγώγιμα προϊόντα».
Το ρομποτικό πάρκινγκ είναι η νέα ευρωπαϊκή τάση που εφαρμόζεται στα αστικά πυκνοκατοικημένα κέντρα. Είναι ένας μηχανισμός ελληνικής κατά 40% τεχνολογίας σε συνεργασία με ιταλική εταιρεία. Οι πέντε έλληνες μηχανικοί δουλεύουν εδώ και δέκα χρόνια πάνω στην ιταλικής προέλευσης τεχνογνωσία, αναλύοντας το σύστημα, κάνοντας επεμβάσεις στο μηχανολογικό και ηλεκτρονικό μέρος, προσαρμόζοντάς τα στα ελληνικά δεδομένα.
Στεγάζεται σε ένα απόλυτα εργονομικό κτίριο, σε 13 ορόφους (εννέα επάνω και τέσσερις υπόγειους) και έχει χωρητικότητα 180 αυτοκινήτων. Στο ισόγειο υπάρχει σύστημα αισθητήρων, το οποίο μετράει διαστάσεις αυτοκινήτου και αναλόγως η ρομποτική πλατφόρμα με τη βοήθεια των δύο ασανσέρ, που λειτουργούν με εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες, επιλέγει τον κατάλληλο όροφο. Ολες οι πληροφορίες πηγαίνουν στον κεντρικό υπολογιστή, από όπου γίνεται αυτόματη διαχείριση του συστήματος. Τυχόν επιπλοκές του συστήματος είναι δυνατόν να διορθωθούν από απόσταση μέσω Διαδικτύου, καθώς το σύστημα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο. Στον τελευταίο όροφο η ιδιοκτήτρια εταιρεία «Νέα Εποχή Α.Ε.» προγραμματίζει την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών για εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ το έργο επιδοτήθηκε κατά 40% από τον αναπτυξιακό νόμο 3299/04 για την πράσινη ανάπτυξη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» ο πελάτης λαμβάνοντας την κάρτα του τοποθετεί το αυτοκίνητο σε ένα στροφείο (περιστρεφόμενη πλατφόρμα), το κλειδώνει και φεύγει. Στη συνέχεια ενεργοποιείται ο ρομποτικός μηχανισμός, που παραλαμβάνει το αυτοκίνητο και ανάλογα το τοποθετεί σε όροφο. Το ίδιο ισχύει και για την αναχώρηση του αυτοκινήτου. Σήμερα ο πελάτης πληρώνει μηνιαίως 130 ευρώ.
Στόχος της επιχείρησης είναι να μειώσει το αντίτιμο στα 100 ευρώ το 2012. Η πρώτη ώρα στοιχίζει πέντε ευρώ και κάθε επόμενη ώρα 0,50 λεπτά. Είναι αρκετά φθηνότερο από τα συνηθισμένα πάρκινγκ και λίγο ακριβότερο από την ελεγχόμενη υπαίθρια στάθμευση του Δήμου Αθηναίων.
Ο Δ. Οικονομόπουλος, μόνιμος πελάτης του πάρκινγκ, μας λέει: «Στην αρχή το αντιμετώπισα με επιφύλαξη, αλλά στη συνέχεια διαπίστωσα πολλά οφέλη. Αφ' ενός, είναι φθηνότερο και αφ' ετέρου κλειδώνω το αμάξι μου αφήνοντας μέσα πορτοφόλι μέχρι και υπολογιστή, χωρίς καμία ανησυχία, ενώ παραμένει καθαρό και δεν παθαίνει καμιά ζημιά».
Το κόστος κατασκευής ενός τέτοιου γκαράζ μπορεί να είναι μεγαλύτερο από των συμβατικών, ωστόσο υπάρχει μεγάλο κέρδος από την πλήρη έλλειψη ζημιών εξαιτίας ατυχημάτων.
Μάλιστα σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και πόλεις κατασκευάζονται το τελευταίο διάστημα ανάλογα πάρκινγκ ακόμη και σε υφιστάμενα κτίρια, αφού η αντίληψη της τοπικής αυτοδιοίκησης στη βόρεια Ευρώπη είναι όχι αυτοκίνητα στο δρόμο. Σε κάποιες μάλιστα, ο πελάτης θα επωφελείται και από δωρεάν χρήση ποδηλάτου, ώστε να φτάνει στον τελικό του προορισμό οικολογικά. Πόλεις όπως το Μιλάνο και το Αμστερνταμ, χρησιμοποιούν τέτοιου είδους ρομποτικά πάρκινγκ στο ιστορικό τους κέντρο, ακόμα και σε παλαιά διατηρητέα κτίρια και πιλοτές πολυκατοικιών. Ετσι, τα ρομποτικά πάρκινγκ κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Ο Αλ. Παπαϊωάννου, πρόεδρος του δ.σ., της εταιρείας, εξηγεί ότι σκόπιμα διάλεξαν μια υποβαθμισμένη και πυκνοκατοικημένη περιοχή όπως αυτή του Αγίου Παντελεήμονα: «Φύγαμε από τη λογική της παραβατικότητας και του υποβαθμισμένου, καθώς η ανάπτυξη είναι αυτή που θα βοηθήσει την περιοχή να απαλλαχθεί από το πρόβλημα. Αλλωστε, είναι κάτι που το διαπιστώσαμε και στην πράξη αφού τριγύρω μας έχουν ανοίξει μέσα στους δύο μήνες της λειτουργίας μας αρκετά μαγαζιά. Μόνο η αστυνόμευση δεν λύνει το πρόβλημα. Οφείλω ακόμη να τονίσω ότι η νέα δημοτική αρχή της Αθήνας, αναγνωρίζοντας τον πρωτοποριακό ρόλο που έχει το συγκεκριμένο έργο για την ανάπτυξη της περιοχής, έχει σταθεί αρωγός για την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος παρουσιάζεται στην εύρυθμη λειτουργία του σταθμού».
Ο πρόεδρος της εταιρείας τονίζει ότι στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα τελειοποιημένο σύστημα διαχείρισης οχημάτων που θα λειτουργεί αυτόματα με οπτικές και φωνητικές οδηγίες: «Μπορεί να χάνονται θέσεις εργασίας αφού μόνον 5 άτομα καλύπτουν τις τρεις βάρδιες, αλλά από την άλλη η ανάπτυξη και η παραγωγή προϊόντων υψηλής τεχνολογίας από ελληνικές εταιρείες δημιουργούν πολλαπλές θέσεις και κυρίως πρωτότυπα εξαγώγιμα προϊόντα».
newsbeast.gr